למועמדים לעבודה בתקופה זאת – החיים לא פשוטים. עליהם לעבור סדרות מתישות של ראיונות, סימולציות קבוצתיות, מבחני מיון ארוכים.
מבחינת הארגונים והחברות הכוונה ברורה: להגיע ולמצוא את המועמד המוכשר ביותר, עם הניסיון הרלוונטי ביותר והיכולות הגבוהות ביותר לתרום לארגון.
לעומת זאת, המגמה הרווחת בחברות אמריקאיות שונה לחלוטין. גורם הניסיון ומידת הכישרון של המועמדים הם אלמנט חיוני, אך לא החשוב מכולם. הגורם החשוב ברמה הקריטית הוא הגורם האנושי, ההשתלבות החברתית והאינטראקציה של המועמד עם חבריו לצוות.
תהליכי המיון בארה״ב
תהליכי המיון בארה"ב אינם כוללים כלל מבחני מיון וסימולציות תיאורטיות. הסגנון הנפוץ בימים אלה הוא הזמנה למסעדה. המועמד וחברי הצוות עמם הוא אמור לעבוד נפגשים לראשונה לארוחה במסעדה. בזמן הסעודה נצפים האלמנטים התקשורתיים של המועמד וגורם ה"כימיה" בינו לבין העובדים בפועל.
דרך מגוון המנות המוגשות – מוערך פוטנציאל השתלבותו החברתית בארגון.
כאמור, מדיניות קליטת, מיון וגיוס עובדים אצלנו שונה לחלוטין.
בכל מקרה, הדגש על הצד האישיותי-חברתי-תקשורתי מתחיל לתפוס יותר מקום גם בארגונים בארץ.
אם לפני מספר שנים – איש תוכנה שהוגדר כ"זאב בודד" היה מתקבל ללא קושי ובגישה אוהדת לעבודה, כיום מחפשים את הצוותי-משתלב-קומוניקטיבי כגורם משמעותי יותר.
מה זה אומר?
להיות "בן אדם", לדעת לתת מקום לאחר, לתקשר עם אנשים, לפעול בתוך מערכת אנושית, כל זאת – לא לומדים באופן מוסדר בשום מקום. אבל חשוב לתת מקום ולטפח צד זה באופן מודע ואקטיבי – כבר מקטנות.