30 שנות ניסיון - 30,000 לקוחות מרוצים!

חזון או קונפורמיות

"התחלות חדשות" הן צמתי-החלטה קשים/מאיימים על רבים וטובים מאיתנו.
החשש הוא מלבחור לא נכון, מבחירה לא מספיק טובה, או מדוייקת או תואמת.
קיימים מעברים קלאסיים במהלך החיים השוטפים, המהווים מוקד קושי אופייני. אם ניזכר למשל, בחיוך כמובן, במעבר מגן חובה לכיתה א'… או יותר מכך – מסיום התיכון לגיוס לצבא. ברור שלא היה קל. היו חששות, אי-ודאות ועמימות רבה.
סיום הלימודים האקדמאיים – מהווה צומת-החלטה משמעותי. בנייה נכונה של הקריירה מתחילה כבר בתפקיד הראשון – או הראשוני שלנו משלב זה. תפקיד זה יכול להוות את הכיוון העתידי המוגדר, יכול לשמש כקפיצת דרך משמעותית, אך עלול גם להיות שלב של "ניסוי וטעייה" עד לגיבוש המקצועי הרצוי.
בשלב של בחירה בתפקיד הרצוי שלנו באות לידי ביטוי דילמות רבות הקשורות כולן לציפיות ולעמדות שלנו לגבי עצמנו בעולם העבודה.
דילמה בולטת היא של ג. נ., בוגר הנדסת תוכנה: האם לתעל עצמו לעבודה בחברת סטרט-אפ, עם מקדמי סיכון גבוהים, אי-ודאות או פוטנציאל להצלחה גדולה?
או – האם לפנות לחברה יציבה, לארגון בטוח ומובנה, עם גורמי סיכון נמוכים אך גם עם קידום וגידול מוגדרים למדי?!
הדילמה של ש. מ. – כבוגרת טרייה של לימודי משפטים – היא האם לתעל עצמה כעצמאית, עם משרד פרטי משלה – או לכיוון של שכירה. ואם שכירה – במשרד בינוני או גדול?…
הדילמה של א. א. – בוגר כלכלה ומנע"ס – ממוקדת סביב האיזון בין קריירה לחיים פרטיים-אישיים. הוא מתלבט בין עתיד מקצועי בו הוא מחוייב כמעט טוטאלית לעבודה, משקיע 12 שעות ביום – לבין משרה פחות תובענית שתותיר לו זמן לתחביבים, סידורים, ספורט או משפחה.
כל מגוון הדילמות – קשורות לחזון האישי של כל אחד, לפסגת השאיפות שהוא מתווה לעצמו וכן למסרים שהשתרשו בו – מה שנקרא "תכנים נרכשים וציפיות מהבית".
על רקע הדילמות/ השאלות העצמיות, אני אצור מיפוי – אמנם סכמטי במידת מה – היכול להגדיר כיוונים רלוונטיים על רקע הציפיות, הערכים ונתוני האישיות השונים של כל אחד מאיתנו.

  • אם את/ה מחפש סגנון חיים חופשי; נכון לקחת סיכונים ולתפקד בתנאי עמימות, ובנוסף – מגדיר את עצמך כאדם הישגי עם עצמאות תפקודית ושאפתנות כלכלית – אל תתמהמה. יזמות, עסק עצמאי – זהו דפוס חייך.
  • אם את/ה מחפש/ת בעבודתך ניצול כושר ויכולת, ביטחון כלכלי ותגמולים, השתתפות בקבלת החלטות, ויחסי הערכה מצד הממונים עליך – הינך הדמות הקלאסית של "איש הארגון" – הקונפורמיסט, משתלב במערכת מתוך השקעה ומעורבות. אתה מתאים למגוון ארגונים, ויכולת להפיק עניין בסוגי חברות שונות, עם יתרון לארגונים בנקאיים, פיננסיים, ביטוח.
  • אם הנך מחפש/ת בעבודתך גירוי אינטלקטואלי, גיוון בפעולות ובחוויות, יצירתיות, עצמאות ואינטראקציות חברתיות מגוונות – נראה שכדאי לך לשקול חברות סטרט-אפ, פחות מובנות ותבניות, עם אפשרויות מגוונות יותר לביטוי עצמי.
  • אם הציפיה שלך בעבודתך היא לאחריות רבה, למקום עם יוקרה, בשילוב עם צד כלכלי חזק; אם את/ה מחפש/ת להיות בתפקיד עם סמכויות ופיתוח הצד ההישגי – כדאי לך לפנות לארגונים ה"חזקים" בשוק, שיש בהם יציבות מחד ואופק קידומי-ניהולי נרחב מאידך. תתמקד בתפקידי ניהול כמסלול קידומי.
  • אם את/ה מחפש/ת בתפקיד אינטראקציה חברתית רבה, עם מרכיב של אלטרואיזם, עם השתתפות בקבלת החלטות ועם יחסי הערכה מול הממונים – כדאי לך לנקוש בדלת של משאבי אנוש…
  • אם אתה מונע על-ידי אלטרואיזם – עזרה לזולת, המשולב ברצון להיות במוקד, להיות שותף בקבלת החלטות, עם אלמנטים חזקים של אינטראקציה חברתית, אבלגם עם דגש על יוקרה ועל עמדת סמכות – כדאי לך לפנות לארגונים העוסקים בפעילות חברתית-תרבותית, לארגונים חברתיים-פוליטיים, לעמותות, מלכ"רים וכד'.
  • אם הערך החזק שלך בחיפוש עבודה הוא גירוי אינטלקטואלי, עם עצמאות תפקודית, עם פיתוח צדדים יצירתיים ועם צד של גיוון בפעילות ובעשייה – כדאי לחשוב על ארגונים העוסקים במחקר. (יכול להיות מחקר חברתי, כלכלי, מדעי).

אם נוסף לכך – המרכיב הכלכלי החזק, עם זיקה לעולמות אקטיביים, עם גורם סיכון
מסויים – אפשר לחשוב על חברות בתחום של פרסום ומדיה…

קיימות וריאציות רבות מאד – שאפשר לתפור / להבנות באופן ספציפי כך שיתאימו לכל אדם ולכל פרט. ההבדלים והניואנסים הינם דקים, אך משמעותיים – ומותנים באישיות הספציפית של כל אדם, ברמת הציפיות שלו מעצמו ובדפוסי הערכים איתם הוא מגיע לעולם התעסוקתי.
חשוב לגבש החלטה – מבוקרת ושיטתית, לקראת קבלת התפקיד הבא, להביט פנימה, לזהות את מה שחשוב ומוערך אצלכם – ובכך ליצור את הפאזל האישי-הייחודי שלכם.

לקבלת ייעוץ מהיר ובחינם ממכון סניף מרכז
טלפנו 03-6955812 או השאירו פרטים:

סימולציה של ראיון

תאפשר לך להגיע רגוע ומוכן יותר ולהצליח יותר בראיון האישי!

הסימולציה מתקיימת במשרדים של מכון הדס,  בתל אביב בשעות אחר הצהרים. 

היא חד פעמית וכוללת ראיון עם מאבחנת + משוב, טיפים ודיוקים. 

כל המפגש אורך כחמישים דקות.

עלות הסימולציה –  500 ₪.
רק אם יש ברשותכם  קוד הנחה, זה יעלה לכם – 450 ש"ח.

לקביעת מועד לראיון טלפוני התקשרו: 09-999999 או השאירו פרטים:

Call Now Button